Dolgozni mentem

A húsz fok az új harminc

2018. július 07. - Flicka

Ez egy unalmas poszt lesz az időjárásról. Szóltam előre. blog_smiley_happy.JPG

"Hiányolni fogom a nyarat." - mondogattam sokat indulás előtt és igyekeztem kiélvezni a kora nyári 35 fokot az elutazás előtt. Tapasztalatból tudtam ugyanis, hogy itt hideg lesz és sokat fog esni az eső. Hatalmas meglepetésként ért, hogy a megérkezésem utáni napokban ragyogóan sütött a nap és 30 fok felett volt a hőmérséklet. Azóta persze már megérkezett a fagyos, nyári, esős idő. Ami az időjárást tekintve meglepő, hogy a nyárias napokon reggelente óriási köd van. Mióta csak maximum 15 fok van napközben, a ködnek nyoma sincs. Biztos velem van a baj, de eddig a ködöt a hideghez kötöttem, most át kell állnom. Ha a közeli templom tornyát sem látom reggel az ablakból, akkor tudom, hogy hamarosan kisüt a nap.

Mivel egy pillanatot sem szeretnék elmulasztani a csak nyomokban létező bajor nyárból, így már 20 fok felett előveszem a nyári ruhákat és a napszemüvegemet, és megyek a szabadba. Ilyenkor kinyit a városi szabadtéri uszoda és a közeli tópart is megtelik strandolókkal. Kiültem én is egy sziklára élvezni a napsütést, de hiába a fürdőzők látványa, eszembe sem jutna bemerészkedni a vízbe. Még a fürdőruhához is hideg van! :)

Saját megfigyeléseim alapján, sokáig azt tartottam, hogy Németországban kétféle időjárás létezik: esik az eső vagy éppen most állt el. Aztán pár évvel ezelőtt Münchenben megtapasztaltam a szibériai hideget is. Télikabátban, sapkában, sállal beburkolózva annyira fáztam egy délelőtti séta közben, hogy egy pillanatra azt hittem, hogy elfelejtettem felöltözni és nincs rajtam ruha. Legemlékezetesebb időjárással kapcsolatos élményeim a fagyos nyárhoz kötődnek. Lassan 10 éve, hogy egy nyári szemesztert egy német főiskolán töltöttem. Emlékszem abban az időben Magyarországon sorra dőltek meg a százéves melegrekordok: 42 fokot mértek. Nálunk meg volt 8 és 12. Nem győztem az összes létező nálam lévő ruhát magamra húzni.
Az utóbbi pár évben kezdenek megdőlni a magam által felállított sztereotípiák, hiszen többször is sikerült már kifognom egy-egy meleg, nyári napot. Egy szó mint száz, alapvetően fel voltam lélekben készülve arra, hogy itt bizony hideg lesz. Persze aki nem bírja a forróságot, annak Bajorország akár a földi paradicsom is lehet, de én attól még 30 fok párti vagyok. Talán idővel akklimatizálódom. blog_smiley_hm.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://umgezogen.blog.hu/api/trackback/id/tr914093251

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása