Dolgozni mentem

Eichenprozessionspinner

2018. augusztus 24. - Flicka

Bringával jöttem hazafelé egy-két héttel ezelőtt, majd egyszer csak egy Vorsicht! Eichenprozessionsspinner - tábla jelent meg előttem az úton. Egy erdő mellett haladtam éppen, lakott területen kívül, kavicsos úton. Megálltam a tábla előtt. Fogalmam sem volt, mit jelent az Eichenprozessionsspinner szó, de némi gondolkodás után arra jutottam, hogy erdős területek szélén Magyarországon is láttam már sokszor hasonló figyelmeztető táblákat, amin például a veszettség elleni védekezésre hívják fel a figyelmet, és itt is bizonyára valami hasonlóról lehet szó, még ha az Eichenprozessionsspinner biztosan nem a veszettséget jelenti. Este és fáradtan már nem akartam tíz kilométert kerülni egy tábla miatt, amit nem is értek (és mindazonáltal a Gefahr és a verboten szavak nem szerepelnek rajta) és közepes magabiztossággal mentem tovább az úton, figyelve közben az erdőt. Tényleg nem tudtam, hogy mire kell figyeljek. Valami állat vagy vadászok vagy fogalmam sincs. Szerencsére pár száz méter után véget ért az út, de később következett még egy rövid szakasz az említett Vorsicht! Eichenprozessionsspinner jelzéssel a kezdetén. Mivel előzőleg semmi atrocitás nem ért, itt már nem törődtem ezzel különösebben. Aztán el is felejtettem az egész sztorit, egészen mostanáig. Bicajozni terveztem a hétvégén, aztán az erős szél miatt, inkább a túrázást választottam. Ki is néztem egy közeli kilátót célpontnak. A kilátóhoz vezető út egy szalaggal volt lezárva, majd a hozzá tartozó figyelmeztetést is észrevettem. Ezúttal piros keretben:

 

wanderweg.jpg

Már megint az Eichenprozessionsspinner! Nem hagyott nyugodni a dolog, és ezúttal a csillagok szerencsés együttállása következtében mobiltelefon is volt nálam, amihez éppen az adatszolgáltatást is megvettem és meglepő módon térerő is volt a domboldalon, így beütöttem az e betűs szót a keresőbe. Tölgy búcsújáró lepke - aha. Bár ettől még nem lettem okosabb. Gyorsan átfutottam egy-két cikket és már spuriztam is visszafelé az úton, lefelé a dombocskáról.
Tekintettel azokra, akik reggeli előtt olvassák a blogot, nem teszek be képet a jószágról, ám mindenféleképpen érdemes megnézni egy-két videót. Magyarul viszonylag kevés infó érhető el, azok nagy része is
különböző nem túl precíz bulvároldalokon. Röviden annyi, hogy egy hernyóról van szó, ami a szokatlan jó idő (minden relatív) miatt komoly gondot okoz manapság Németországban. Szőre mérgező és allergiás reakciókat vált ki. A részletekbe nem megyek bele, de van itt például egy videó Nürnbergből és egy másik egy szintén közeli településről.

Ma is tanultam valamit.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://umgezogen.blog.hu/api/trackback/id/tr8414099709

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása